Spring til indhold

Få succes med din webshop i Tyskland

23.02.2018  08:51
Flere danske netbutikker tager i dag springet og etablerer en tysk webshop i håbet om at få fodfæste på det tyske marked, der anslås at være 16 gange større end det danske. Men nye markeder betyder også nye udfordringer. Både kulturelle og juridiske.
    For hvad forventer de tyske forbrugere egentlig af din webshop? Og hvilke regler gælder der egentlig, når du sælger over landegrænser?
    Få svar på disse spørgsmål og mange flere, når FDIH i samarbejde med Njord Law Firm og Danmarks Generalkonsulat i Hamborg afholder e-handelsseminar, hvor der stilles skarpt på e-handel i Tyskland. På seminaret får du blandt andet konkrete tips til, hvordan du som virksomhed, kan indrette din webshop, så den lever op til de tyske kunders forventninger og ikke mindst lever op til de tyske lovregler.

Vejen til succes i Tyskland

En af forudsætningerne for at få succes på det tyske marked er at udstyre din webshop med de rigtige rammer og at give de lovpligtige informationer. Ved salg til forbrugere i Tyskland skal du særligt være opmærksom på følgende regler:

  • Behandling af persondata
  • Oplysningspligt vedrørende varens kendetegn
  • Oplysningspligt i forbindelse med kundens omkostninger ved leverance og returnering
  • Anvendelse af ”køb-buttons”
  • Momspligt ved salg over grænser (Tyskland har forskellige momssatser for forskellige varer)
  • E-mærkning (”trustmark”)
  • Emballageregler (”Der grüne Punkt”)
  • Impressumpligt

Talere

Stefan Reinel, Advokat og Rechtsanwalt og Cecilia Mårtensson Advokatfuldmægtig fra Njord Law Firm vil under seminaret guide dig igennem de juridiske udfordringer, som danske netbutikker oftest støder på i Tyskland. Yderligere vil de med deres indgående kendskab til den tyske kultur og lovgivning give dig gode råd til, hvordan du skaber tillid til dine tyske kunder, og derved skaber grobund for et øget salg i Tyskland.

Som afslutning på seminaret vil Heidi Kusch, Eksportrådgiver ved Danmarks Generalkonsulat i Hamborg, fortælle om hvilke muligheder og hvilket potentiale, der er for danske e-handlere i Tyskland, samt hvordan du bedst angriber det tyske marked.
 
Målgruppe

Seminaret henvender sig både til dig, som allerede har en tysk webshop og derfor er godt i gang på det tyske marked samt til dig som går med overvejelsen om at etablere en tysk webshop.

Tilmelding til arrangement i København den 11. april under dette link:
https://www.fdih.dk/events/seminarer/2018/180411-fa-succes-med-din-webshop-i-tyskland-kbh

Tilmelding til arrangement i Aarhus den 12. april under dette link:
https://www.fdih.dk/events/seminarer/2018/180412-fa-succes-med-din-webshop-i-tyskland-aarhus